Levandulový cheesecake | Vendula Jirmannová

neděle, července 12, 2015

Levandulový cheesecake


Nedávno jsem někde viděla recept na bábovku z levandule, hrozně mě to chytlo, ale řekla jsem si, že to přeberu po svém. Původně jsem chtěla zkusit cheesecake, ale když jsem viděla kolik je v mascarpone tuků, zhrozila jsem se. Vyzkoušela jsem tedy pouze takový tvarohový dort, ale říkejme tomu i tak cheesecake. Tvaroh - cottage - sýr. :D No a myslím že bychom si ho klidně mohli dát i po tréninku, není v něm moc cukru.


Suroviny
    • Na korpus
      • Kukuřičná mouka | od oka
      • Pohanková mouka | od oka
      • Vajíčko | 1 ks
      • Máslo | od oka

    • Na náplň
      • Smetana ke šlehání | 250 ml
      • Tvaroh měkký | 2 vaničky
      • Vajíčko | 3 ks
      • levandulový cukr | 2 lžíce

    • Na polevu
      • Zakysaná smetana | 250 ml
      • levandulový cukr | 3 lžíce

Levandulový cukr jsem vytvořila tak, že jsem si natrhala kvítka levandule a ta jsem postupně vrstvila do zavařovací sklenice společně s cukrem (používejte třtinový - mně bohužel došel tak jsem použila klasický krystal). Nechala jsem přes noc odležet a druhý den jsem cukr použila.


Nejprve jsem se podívala na moji dortovou formu. Od oka jsem do mísy namíchala kukuřičnou mouku s pohankovou tak, aby pohanková mouka tvořila 1/4 z množství kukuřičné a celkově aby mouka dohromady pokryla ve vrstvě zhruba půl centimetru formu. Do toho jsem přidala jedno vajíčko aby se korpus spojil a přidala ještě máslo, aby vzniklo těsto, které nelepí a já ho dala na dno vymazané formy. Dávám těsto péct na 170°C po dobu 20 minut.

V misce jsem si vyšlehala šlehačku, přimíchala tvaroh, následně přidala vajíčka a když bylo vše vyšlehané, přidala jsem levandulový cukr i s kvítky. Náplň jsem nalila na vychladlý korpus a nechala péct v troubě o 150°C po dobu 50 minut.

Mezitím jsem zakysanou smetanu rozšlehala společně s levandulovým cukrem a kvítky, nalila na upečený cheesecake a nechala v troubě o stejné teplotě po dobu 10 minut. Nakonec jsem ho nechala vychladnout, vložila přes noc do lednice a druhý den podávala.


SHARE:

11 komentářů

  1. Ale do "pravého italského"cheesecaku patří ricotta, nikoli mascarpone... tím ho max. nastavují některé restaurace, aby vypadal větší a nadýchanější :) S mascarpone se např. dělá tiramisu ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono se všude píše něco jiného, ale děkuji. Tak či tak, jak píšu, jsem si udělala svoji verzi z tvarohu. :)

      Vymazat
  2. Teda, ty seš šikovná:) a může se to dělat i s mascarpone, záleží na receptu :)
    One blondie life

    OdpovědětVymazat
  3. mnam to vypadá uplně užasně:) jsi moc šikovná:))

    OdpovědětVymazat
  4. to vypadá naprosto super! ...já bych ale měla jen strach z toho, jak to vlastně může chutnat ...levanduli mám ráda jako dekoraci a voňavou kytku ale v dortu jsem jí nikdy neměla, asi to budu muset taky prubnout :-D

    OdpovědětVymazat
  5. mňam, vyzerá vynikajúco, určite vyskúšam!
    SajaFrey Pozývam ťa na svoj blog, na ktorom momentálne prebieha aj GIVEAWAY.:)

    OdpovědětVymazat
  6. Bože,bože,bože, vyzerá to úplne mega luxusne, Osobne by mi bolo ľúto to aj papať,pretože to vyzerá veľmi krásne, hoci by ma zaujímalo ako to chutí ;) www.mimlovee.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  7. Vyzerá to naozaj božsky, sama som už skúšala aj levandulovú limonádu a chutnala super, možno sa pustím aj do tohoto :)

    OdpovědětVymazat
  8. Už vím co udělám mamce k narozeninám! Miluje levandule. :D

    OdpovědětVymazat
  9. Líbí se mi jak tě vždy napadne nějaký nezvyklý recept a ještě ho tak hezký nafotíš a popíšeš že mám chuť si ho taky hned udělat :)

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig