Dýňový sirup | Vendula Jirmannová

sobota, července 25, 2015

Dýňový sirup


Strašně ráda chodím do mé oblíbené kavárny wafflárny na dýňové frappé. Jediné co mě štvalo a štve je to, že sirup je určitě kupovaný, tudíž plný nepotřebných dochucovadel, cukrů a všeho umělého, chemického.
Nedávno jsem procházela albertem a všimla si, že již jsou v prodeji dýně. Netrvalo dlouho a hned jsem se pro jednu vrátila, rozhodla jsem se si vyrobit domácí sirup. Přemýšlela jsem jak to udělat, protože jsem do něj nechtěla dávat cukr. Na druhou stranu ale je cukr potřeba, jelikož je to dobrý konzervant a navíc díky němu je právě sirup hustší.


Suroviny
    • Dýňové pyré | 2 lžíce
    • Voda | 1 hrnek
    • Třtinový cukr | 3/4 hrnku
    • Skořice | 3 celé lusky
    • Muškátový oříšek | 1 ks
    • Hřebíček |  1/2 lžičky
    • Zázvor | 3 plátky

Nejprve jsem si potřebovala vytvořit dýňové pyré. A to tak, že jsem dýni rozkrojila na půl, lžící odstranila veškerá semínka a vlákna, položila na pekáč, na který jsem nalila vodu, aby se dýně ve výši zhruba půl až jednoho centimetru namáčela. Pekáč jsem vložila do trouby předehřáté na 180°C a nechala asi 45 minut péct. V troubě se díky vodě utvořila pára a dýně změkla. Pokud půjde propíchnout vidličkou, máte hotovo. Dýni vytáhněte a nechte vychladnout. Následně ji vydlabejte a v mixéru umíchejte. Můžete přidat vodu, aby se lépe mixovala. Máme hotové pyré, ze kterého nepoužijeme snad ani čtvrtinu, proto příště očekávejte další recept.
Muškátový oříšek jsem si rozkrájela. Já, protože zapomněla koupit celou skořici, jsem si na kapesník nasypala 3 lžičky mleté skořice a přidala k tomu i zázvor. Kapesník zavázala a přihodila do hrnce ke zbývajícím surovinám. Nechtěla jsem mít v sirupu žádné kousky skořice a zázvoru. Kapesník dobře propustí aroma a zároveň zajistí, aby v sirupu nic neplavalo.
Hrnec postavíme na plotnu a necháme ohřívat. Jediné co je potřeba ohlídat je to, aby se cukr rozpustil a zároveň aby voda nebublala. Sem tam promíchejte sirup vařečkou a nechejte takto povařit asi 20 minut.
Po dvaceti minutách můžete přes sítko nalít sirup do vámi zvolené nádoby ta má je z pepca za 29 Kč a máte hotovo.


Frappé vytvořím tak, že do mixéru dám pár kostek ledu, doleji mlékem, přidám dle chuti sirup a doleji malým espressem.  Klidně ale můžete použít instatní kávu. 
SHARE:

17 komentářů

  1. Teda! To vypadá moc chutně :)"! Jen nevím, kde bych teď u nás sháněla dýni, takže to odložím až na Halloween :D.

    http://www.coolour-life.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam! To vypadá výborně. Hned bych si to tvoje frappé dala :P

    Mrkni na můj blog: http://theelegantzone.com

    OdpovědětVymazat
  3. Dýňové frappé jsem ještě neměla, neumím si představit, jak to může chutnat. Ale zní to lákavě, dýni mám moc ráda. Napadá tě do čeho sirup ještě přidat? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna teď jsem si ho dala ke snídani do kaše - kukuřičné a pohankové vločky s mlékem jsem povařila, v misce přidala pár lžiček sirupu a přidala nakrájený banán. :)

      Vymazat
  4. Som nevedela, že také niečo sa dá spraviť :O Vyzerá ale dobre ...
    https://www.facebook.com/Adkagundovablog?ref=bookmarks

    OdpovědětVymazat
  5. Vyzerá to úžasne! O sirupe z dyne som predtým nepočula, no určite ho vyskúšam :)
    Kristy Mignonne

    OdpovědětVymazat
  6. Mňam, to musí být hrozně dobrý! Moc děkuju za tip, určitě to vyzkouším! :)
    Diary of a Girly Things

    OdpovědětVymazat
  7. Tyjo, vypadá to krásně. Nikdy předtím jsem o tom neslyšela a ani by ě to nenapadlo. Určitě vyzkouším, děkuji za tip! :) Hezký den K.

    OdpovědětVymazat
  8. Tyjo, vypadá to krásně. Nikdy předtím jsem o tom neslyšela a ani by ě to nenapadlo. Určitě vyzkouším, děkuji za tip! :) Hezký den K.

    OdpovědětVymazat
  9. Vyzerá naozaj skvele :)

    http://vogue-chick.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  10. Vyzerá naozaj skvele :)

    http://vogue-chick.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  11. myslím že na podzim určitě vyzkouším :3

    OdpovědětVymazat
  12. Páni,nic takoveho by me v zivote nenapadlo,mas super napady :D :) !

    OdpovědětVymazat
  13. Docela mě překvapilo, že je to tak snadné ;) super ;)

    SISTERSHOODS

    OdpovědětVymazat

Blogger Template Created by pipdig